
CRESC – Proiect cofinanţat de Fundaţia Comunitara Braşov
CRESC
Proiect cofinanţat de Fundaţia Comunitara prin programul Braşov Heroes ediţia a 8-a
În contextul pandemiei și a consecințelor pe care izolarea socială le-a avut asupra preadolescenţilor în mod special, există o nevoie crescută de învățare a unor abilități de reglare emoțională și a unor mecanisme adaptative de reacție la stres și anxietate. Este importantă amplificarea suportului psihologic şi educaţional prin activități realizate de specialiști care să susțină reintegrarea socială adecvată a elevilor, dar și informarea și instruirea adulților implicați.
Conform unui studiu realizat în timpul pandemiei, bunăstarea emoțională și sănătatea mintală a copiilor și adolescenților au fost influențate în această perioadă de izolare. Factorii care au contribuit sunt chiar incertitudinile condițiilor sociale, economice și psihhologice date de această situație, stresul, frica și încordarea afectând sănătatea fizică si in special echilibrul psihic şi emoţional.
Dacă pentru vârstele mai mici, familia este principala sursă de interacțiune pentru copii, ale căror influențe sunt imperioase, odată cu ciclul gimnazial, preadolescenții dau o importanță semnificativa interacțiunii cu semenii. Acest tip de poate fi complexa si dificil de gestionat ș, iar oricât de bine este educat copilul, altercațiile, jignirile și simpla relaționare defectuoasă dintre ei, influențează stima si imaginea de sine, percepția asupra lumii și asupra relațiilor de mai târziu.
Partener
Proiect cofinanţat:
Fundaţia Comunitara Braşov Programul Braşov Heroes
Categorie:
Sănătate mintală
Educaţie
Dezvoltare Personală
Perioada:
Ianuarie-Februarie 2022
Conștientizare Responsabilitate Educație Sănătate Conexiune
Scopul proiectului:
Prin proiectul CRESC ne propunem susținerea preadolescenților și promovarea unor tehnici de reglare emoțională, crearea unui mediu pozitiv în care copii să se simtă siguri, în cadrul unor activități controlate de grup. Totodată, este importantă implicarea școlarilor în procesul de luare a deciziilor și implicarea în actul de alegere, dublate de asumare și responsabilitate personală.
Proiectul urmărește sprijinirea procesului sănătos de dezvoltare emoțională și cognivită al copiilor, oferind suport, ghidare și strategii pentru prevenirea și gestionarea anxietății, depresiei și bullying-ului în școli. Totodată, se dorește dobândirea unor abilități sănătoase și pozitive de mindfulness, autoreglare și conduită socială.
Beneficiari
Beneficiarii proiectului sunt elevi din ciclul gimnazial, din invățămantul de masă, cu varsta cuprinsă între 10-14 ani. Impactul estimativ pe care dorim să-l atingem în condiții de invățământ clasic îl reprezintă aproximativ 350 de elevi, clasele V-VIII, din cadrul unei școli din orașul Brașov.




Activităţi implementate prin proiect:
Workshop pentru elevi
Workshop-uri interactive de sănătate mintală pentru elevi (cultivarea stimei de sine,cresterea nivelului de autocunoastere, conștientizarea și prevenția anxietății, depresiei, bullyngului) - 2 module.
Workshop pentru cadre didactice
Workshop-uri pentru cadre didactice pentru conștientizare și prevenție anxietate, depresie, bullying, strategii și îndrumări de interventie la clasa – 2 module.
Workshop pentru părinți
Workshop-uri pentru părinți cu scopul constientizării și prevenției anxietății, depresiei, bullyingului, strategii și îndrumări in relatia cu copilul- 2 module;
Broşuri, materiale informative, resurse educaţionale
Campanie online de conștientizare şi prevenție
O bună educaţie cere că educatorul să inspire elevului stimă şi respect, şi nu se poate ajunge la această prin nimicirea individualităţii elevilor şi prin asuprirea stimei de sine.
– Samuel Smiles






