
CRESC
CRESC
Constientizare Responsabilitate Educatie Conexiune
Program de sănătate mintală pentru elevii din învățământul primar din mediul rural
Nevoia identificata
Un studiu publicat de UNICEF precizează că sănătatea mintală a copiilor și adolescenților români este mult mai afectată decât cea a copiilor din alte țări. Autorii raportului UNICEF au elaborat, de asemenea, un set de recomandări pentru îmbunătățirea calității vieții copiilor din perspectiva sănătății mintale, una dintre acestea se referă la școlile care nu au programe de promovare a sănătății mintale. Cercetarea notează ca implementarea programelor de psiho-educație pentru copii și adolescenți poate avea un potențial transformator pentru întreaga comunitate. O recomandare este introducerea de conținuturi psiho-educaționale la fiecare nivel educațional și dezvoltarea acestor conținuturi pentru a include metode non-formale, într-o manieră prietenoasă pentru copii și în conformitate cu nevoile curente ale copiilor. Pentru copiii din zonele rurale sau din zonele defavorizate, accesul la serviciile de sănătate mintală este mai dificil. Sistemul existent este greu accesibil pentru copiii care au nevoi urgente și specifice de sănătate mintală.
Prin proiectul CRESC ne propunem sa crestem gradul de conștientizare și informare asupra sănătății mintale, în scopul prevenirii marginalizării copiilor din zone defavorizate și facilitarea accesului la servicii de sănătate mitală în rândul elevilor din ciclu primar din școlile aflate în zone rurale. Nevoile identificare din zona sănătății mintale vor fi îndeplinite prin activități concrete: activități de educatie non-formala la clasă, ateliere de dezvoltare emoțională și de armonizare a relației părinte-copil
Partener:
Proiect cofinanţat:
Alphaville Arena cu sprijinul Fundaţia Alber
Perioada:
septembrie-decembrie 2024
Categorie:
Sănătate mintală
Educaţie
Dezvoltare Personală


Obiectivul general al proiectului
Obiectivul general al proiectului reprezintă reducerea riscului de discriminare și marginalizare in randul elevilor din ciclul primar, cresterea nivelului de constientizare si informare asupra conceptului de sanatate si igiena mintala, promovarea si cultivarea stării de bine, a rezilienței și a comunicării asertive in randul elevilor precum și în relația părinte-copil, prin actiuni concrete, activități psihoeducaționale la clasa ,ateliere de dezvoltare emoțională și relațională, ateliere dezvoltare abilitati si deprinderi de viata, consilierea părintilor, ateliere de lucru parinți și copii.
Beneficiari
Beneficiarii proiectului sunt elevi din ciclul primar, din mediul rural, cu vârsta cuprinsă între 6 și 10 ani.
Activități implementate prin proiect
Workshopuri interactive de sănătate mintală pentru elevi (3 ateliere/clasă):
- Autocunoaștere – Construirea relației cu sinele
- Intercunoastere – Construirea relației cu ceilalți
- Instrumente de autoreglare emoțională
Aceste ateliere au că cresterea nivelului stimei de sine al elevilor, dezvoltarea abilităților de relaționare și comunicare interpersonală si dezvoltarea capacității de reglare a reacțiilor emotionale si comportamentale
Ateliere pentru copii
Facilitarea accesului la servicii psihoterapeutice /dezvoltare abilități personale și emoționale de grup, autocunoaștere și explorarea identității, pentru elevi care prezintă fragilitate și vulnerabilitate emoțională, anxietate sau tulburări emoționale, stimă de sine scăzută
Ateliere pentru părinți pentru cultivarea atașamentului securizant
Sesiuni de parenting în care părinții au primit consiliere, sprijin și ghidare
Ateliere pentru cadre didactice
Sesiuni de consiliere de grup, în care cadrele didactice au primit sprijin și ghidare cu scopul de a construi relații armonioase cu copiii.
Biblioteca vie
Ateliere interactive pentru copii, susținute de specialiști în domenii diverse și educație nonformala, care au avut ca scop dezvoltarea de abilități și deprinderi de viață independentă, însușirea unor comportamente adecvate și atitudini pozitive față de propriile aptitudini și valori. Aceste ateliere au fost organizate sub conceptul de Bibliotecă vie.
Rezultate
- 69 de Workshopuri interactive de sănătate mintală pentru 444 de elevi (3 ateliere/clasă)
- 2 Ateliere comunicare și relaționare sănătoasă pentru 11 elevi de clasa a VIIIa
- 10 Ateliere dezvoltare emoțională pentru 35 de beneficiari aflati in risc de marginalizare și excluziune socială
- 1 Atelier Cercul siguranței pentru 19 părinți aflatâți in risc
- 3 Ateliere Cercul siguranței pentru 34 de cadre didactice
- 10 Ateliere ”Biblioteca Vie” pentru dezvoltare abilități și deprinderi de viață independentă pentru 203 elevi, pe următoarele teme: Educație montană, Art terapie, Micii exploratori ai naturii, Meloterapie, Conexiunea cu natura
- Campanie de conștientizare prin distribuirea de materiale psihoeducaționale în mediul online
- Evaluarea calitativă a impactului și realizarea feedbackului din partea participanților la ateliere
- Distribuirea de materiale psihoeducaționale pentru cadre didactice si consilieri scolari


