21Oct2025
COVID-19 Big Hearts Policy Update Calling All Climate Champions To Apply

Contact

Str. Oltului 6 - Brasov

asociatia.academiadebine@gmail.com

+40 740 932 448

CRESC

CRESC
Constientizare Responsabilitate Educatie Conexiune

Program de sănătate mintală pentru elevii din învățământul primar din mediul rural

Nevoia identificata

Un studiu publicat de UNICEF precizează că sănătatea mintală a copiilor și adolescenților români este mult mai afectată decât cea a copiilor din alte țări.  Autorii raportului UNICEF au elaborat, de asemenea, un set de recomandări pentru îmbunătățirea calității vieții copiilor din perspectiva sănătății mintale, una dintre acestea se referă la școlile care nu au programe de promovare a sănătății mintale. Cercetarea notează ca implementarea programelor de psiho-educație pentru copii și adolescenți poate avea un potențial transformator pentru întreaga comunitate. O recomandare este introducerea de conținuturi psiho-educaționale la fiecare nivel educațional și dezvoltarea acestor conținuturi pentru a include metode non-formale, într-o manieră prietenoasă pentru copii și în conformitate cu nevoile curente ale copiilor. Pentru copiii din zonele rurale sau din zonele defavorizate, accesul la serviciile de sănătate mintală este mai dificil. Sistemul existent este greu accesibil pentru copiii care au nevoi urgente și specifice de sănătate mintală.

Prin proiectul CRESC ne propunem sa crestem gradul de conștientizare și informare asupra sănătății mintale, în scopul prevenirii marginalizării copiilor din zone defavorizate și facilitarea accesului la servicii de sănătate mitală în rândul elevilor din ciclu primar din școlile aflate în zone rurale. Nevoile identificare din zona sănătății mintale vor fi îndeplinite prin activități concrete: activități de educatie non-formala la clasă, ateliere de dezvoltare emoțională și de armonizare a relației părinte-copil

Partener:

Proiect cofinanţat:
Alphaville Arena cu sprijinul Fundaţia Alber

Perioada:

septembrie-decembrie 2024

Categorie:

Sănătate mintală
Educaţie
Dezvoltare Personală

Obiectivul general al proiectului

Obiectivul general al proiectului reprezintă reducerea riscului de discriminare și marginalizare in randul elevilor din ciclul primar, cresterea nivelului de constientizare si informare asupra conceptului de sanatate si igiena mintala, promovarea si cultivarea stării de bine, a rezilienței și a comunicării asertive in randul elevilor precum și în relația părinte-copil,  prin actiuni concrete, activități psihoeducaționale la clasa ,ateliere de dezvoltare emoțională și relațională, ateliere dezvoltare abilitati si deprinderi de viata, consilierea părintilor, ateliere de lucru parinți și copii.

Beneficiari

Beneficiarii proiectului sunt elevi din ciclul primar, din mediul rural, cu vârsta cuprinsă între 6 și 10 ani.

Activități implementate prin proiect

Workshopuri interactive de sănătate mintală pentru elevi (3 ateliere/clasă):

  1. Autocunoaștere – Construirea relației cu sinele
  2. Intercunoastere – Construirea relației cu ceilalți
  3. Instrumente de autoreglare emoțională

Aceste ateliere au că cresterea nivelului stimei de sine al elevilor, dezvoltarea abilităților  de relaționare și comunicare interpersonală si dezvoltarea capacității de reglare a reacțiilor emotionale si comportamentale

Ateliere pentru copii

Mă simt iubit, conectat și în siguranță

Facilitarea accesului la servicii psihoterapeutice /dezvoltare abilități personale și emoționale de grup, autocunoaștere și explorarea identității, pentru elevi care prezintă fragilitate și vulnerabilitate emoțională, anxietate sau tulburări emoționale, stimă de sine scăzută

Ateliere pentru părinți pentru cultivarea atașamentului securizant

Un părinte conectat, o bază de siguranță pentru cop

Sesiuni de parenting în care părinții au primit consiliere, sprijin și ghidare

Ateliere pentru cadre didactice

Sesiuni de consiliere de grup, în care cadrele didactice au primit sprijin și ghidare cu scopul de a construi relații armonioase cu copiii.

Biblioteca vie

Ateliere interactive pentru copii, susținute de specialiști în domenii diverse și educație nonformala, care au avut ca scop dezvoltarea de abilități și deprinderi de viață independentă, însușirea unor comportamente adecvate și atitudini pozitive față de propriile aptitudini și valori. Aceste ateliere au fost organizate sub conceptul de Bibliotecă vie.

Rezultate

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *